Saturday, October 11, 2014

this is good.


since the last couple of weeks, i've withdrawn anything that relates me to the legal field. and to be honest i felt like A HUGE BURDEN HAS BEEN LIFTED OFF MY BACK.

i have always been proud with whatever i do. however, when people start giving me expectation. it's something i cant cope with. the tension is there and when other people kept on giving expectations and advises. things get pretty tensed up.

"jadi advisor ah. kau pandai bab2 advising ni"
"join conveyancing! sesuai dengan cara kau"
"kau serious kena buat litigation, sayang talent bro"
"alah, join kerajaan je, senang. gaji tetap pastu tiap tahun gaji naik+bonus"


stress tau stress?

hahaha so, aku dah penat sangat aku buang semuanya. kat fb orang tak perlu tahu aku belajar apa and kat mana. nanti bila ada member2 baru kenal tanya aku kerja apa, aku just nak cakap "kerja opis boy ja..hantar surat.. jumpa orang.. mintak sign gitu2lah".

simple, kan? rasa macam expectation tu kurang sikit. and to be honest juga, i'm starting to like this lifestyle. lay-low laid-back. orang tak perlu tahu kita buat apa. biar orang pandang kita kerek selekeh. tapi belakang2 dalam diam dah ready.

dengar brader cerita berdegar2 nak mansuhkan Akta Hasutan. bila kita tempel balik sampai brader tanya, "eleh, kau macam pandai sangat". yes. aku tak pandai mana. tapi ilmu yang ada ni aku gunakan betul-betul untuk perbetulkan persepsi. jangan sebab 2-3 kera habis satu hutan kau bakar. and yes, Akta Hasutan merupakan sebahagian komponen kecil dalam tajuk tesis aku masa belajar dulu. tak banyak tapi atleast tahulah basic2 mana yang patut.

anyway, minggu lepas hari jumaat aku amik suit baru, nice. for the next few days aku nak baik dari batuk selesema ni. and mula job hunting.

life's good :)

No comments:

Post a Comment